Newsy

Egzorcyzmy nad pokerem

09.01.2017 09:30 | klarownica

Wraz ze zmianą układu sił w rządzie i podejściem polityków do tematu pokera mogliśmy się spodziewać, że nasze środowisko będzie zmuszone przyjmować ciosy ze wszystkich stron. Ostatnie uderzenie nadeszło jednak z najmniej oczekiwanej strony.

Tym razem za tematykę pokerową wziął się miesięcznik Egzorcysta (tak, tak, to nie żart!). Cały styczniowy numer o wdzięcznym tytule „W szponach hazardu” poświęcony został kwestiom uzależnienia od hazardu, pod które podciągnięty został również poker. Na łamach miesięcznika możemy zapoznać się z wypowiedziami „autorytetów”, głównie tych wywodzących się ze środowiska katolickiego, z księżmi włącznie.

Styczniowy numer rozpoczyna się bardzo mocnym akcentem – głos zabrał bowiem redaktor naczelny Egzorcysty, Artur Winiarczyk. Wprowadza on swoich Czytelników w temat słowami:

Hazard uzależnia szczególnie mocno, gdyż zaczyna się od małych „sukcesów”, które łechcą ludzkie „ja” i rekompensują braki w innych dziedzinach życia. Dlatego hazardziści, ponosząc pierwsze bolesne skutki swojego uzależnienia, zrzucają winę na innych lub na chwilowe niepowodzenie.

Nie możemy oprzeć się wrażeniu, iż jest to kalka poglądów i stanowiska, jakie forsuje obecna partia rządząca. W końcu społeczeństwo (w tym wypadku chrześcijanie) jest tak nieświadome zagrożeń na nich czyhających, że bez pomocy osób trzecich nie będzie w stanie obronić się przed złem, jakim jest hazard, pod który podciągnięty został również poker.

Jeśli sądziliście, że słowa redaktora naczelnego miesięcznika to najgorsze, co może Was spotkać podczas lektury pisma, to zapewniamy, że w kolejnych fragmentach jest jeszcze gorzej. Do głosu dochodzą chociażby terapeuci czy członkowie kleru. Niech za przykład posłuży wypowiedź ks. prof. dr hab. Andrzeja Zwolińskiego:

Katolik nie powinien patrzeć na kasyno jako na miejsce swojej rozrywki (…). Gdy udział w hazardzie łączy się z inwestowaniem pieniędzy, gdy ktoś nie potrafi się „bawić” bez ryzyka utraty własnych czy wspólnych środków finansowych, wówczas ma miejsce wewnętrzne nieuporządkowanie. Z moralnego punktu widzenia jest ono naganne. Katolik nie powinien uczestniczyć w działaniach, które z duchowego punktu widzenia są destrukcyjne i niosą zagrożenie. Nie chodzi tu jednak – należy to sobie uświadomić – o kupienie jednego losu czy postawienie w zakładach drobnej stawki, lecz o proces uzależnienia, który odbiera człowiekowi wolność i wprowadza nieład w jego życie osobiste, rodzinne, społeczne.

Nie będziemy odsyłać Was do lektury całego styczniowego numeru miesięcznika Egzorcysta, a przedstawimy jedynie okładkę "pisma ludzi wolnych". Mamy wrażenie, że kierowane jest ono do ludzi wolnych, owszem, ale chyba tylko od rozumu...

Dodaj artykuł do:
Ocena: +6
Oceń:

Najnowsze

TCOOP 2017 – fronk_donk zgarnął ponad 50.000$!

20.01.17 klarownica

To był znakomity wieczór w wykonaniu polskich pokerzystów rywalizujących w festiwalu Turbo Championship of Online Poker. Aż trzech z nich zameldowało...

czytaj więcej » 1 +1(ocena)

Liga drużynowa - zgarnijcie wejściówki do turnieju Millions!

20.01.17 iza_doria

PartyPoker Millions to turniej, który z pewnością będzie jednym z najważniejszych wydarzeń tego roku. Nie może Was na nim zabraknąć!

czytaj więcej » 2

Andre Agassi czytał Borisa Beckera zanim to było modne

20.01.17 arczi

Może i Boris Becker nauczył się sporo sztuczek pokerowych odkąd zawiesił rakietę tenisową na kołku, ale to jego odwieczny rywal zawsze był prawdziwym...

czytaj więcej » 0 +1(ocena)

Pojedynek ludzi ze sztuczną inteligencją - pokerzyści w tarapatach!

20.01.17 iza_doria

Mamy dla Was świeże wieści z Pittsburgha, gdzie trwa walka ludzi ze sztuczną inteligencją. Niestety nie są one pocieszające dla tych z Was, którzy...

czytaj więcej » 0 +1(ocena)

Komentarze (16)

Ocena: -2
Oceń:

detross 09.01.2017 09:16

Leonardo pisze:detross, odstaw już dzisiaj narkotyki...


Zastanawiałem się czy Ci odpisać bo znowu mogę zostać zmasakrowany minusami ;)
Takie podejście może prezentować tylko osoba, która patrzy na własny czubek nosa i nie rozumie kontekstów społecznych.
Niedawno mieliśmy firmową Wigilię, na której pracownicy otrzymali premie świąteczne. Ci najniżej sytuowani i najmniej zarabiający, swoje premie jeszcze tego samego wieczoru przepuścili na maszynach w lokalu, w którym odbywała się kolacja. Nie ważne, że w domu czekają żony niekiedy nawet z trójką i czwórką dzieciaków. Dla takich ludzi nawet prostych, niewykształconych, ale wierzących i praktykujących Katolików głos Kościoła, który mówi, że hazard jest zły może być niezwykle istotny.
Ja lubię hazard mimo, że jestem Katolikiem, ale mam silną wolę i potrafię zarządzać pieniędzmi. Musimy jednak wiedzieć, że nie wszyscy tak potrafią.
Jeszcze odnośnie pokera w tym kontekście, przecież, to nie jest tak, że poker nie uzależnia czy w pokerze nie można przegrać swojego majątku. Wystarczy grać za stawki, na które nas nie stać. Obserwując swoich rywali na scopie widzę czasem graczy, którzy w ciągu roku potrafią przegrać 10-15K$. Oczywiście możliwe, że są to osoby zarabiające 100k$ rocznie i mogą sobie na to pozwolić. Ale możliwe też, że są wśród nich są osoby, które po prostu przegrywają większość zarobionych pieniędzy, a może i nawet nie swoje pieniądze. To, że poker jest grą logiczną, nie znaczy, że nie jest hazardem i jeżeli o tym zapomnimy sami możemy się zagubić.
Ocena: +1
Oceń:

JackDaniels 09.01.2017 13:47

detross pisze:Dla takich ludzi nawet prostych, niewykształconych, ale wierzących i praktykujących Katolików głos Kościoła, który mówi, że hazard jest zły może być niezwykle istotny.


Sorry detross, ale większych bzdur to jak żyję nie słyszałem. Już widzę, jak tysiące ludzi "odpływa" od automatów, bo kazał im ksiądz na kazaniu... No bzdura na resorach!!
Ocena:
Oceń:

detross 09.01.2017 08:36

klarownica pisze:Chodzi bardziej o to, że powyższe cytaty zestawione zostały z okładką, na której widnieje pokerzysta. W odniesieniu do uzależnień od hazardu zgadzam się jak najbardziej, jednak na okładce nie widzę gościa, który stoi przy rulecie ;)


To prawda okładka jest to mocno kontrowersyjna. I rzeczywiście pokazuje, że autor kompletnie nie zna opisywanego tematu.
Ocena: +2
Oceń:

Iluminatic 09.01.2017 00:02

Parę lat temu była w gminie u nas afera. 3 księży z różnych parafii grało w pokera z wielkiego Szuuu za parafialne pieniądze. Jeden z nich nie mając za co grać przegrał samochód. Ten co go wygrał chciał nim odjechać lecz tamten zaczął skakać po samochodzie i nie chciał mu go oddać. Dzielni proboszcze wezwali policję, gdy policja przyjechała rozsądziła spór nie wiadomo na czyją korzyść, ponieważ sprawę możliwie jak się dało uciszyli (co ludzie słyszeli i widzieli to wszyscy wiedzą). Dodam, że ksiądz z mojej parafii przegrał to i w dodatku pieniądze miały iść na dach kościoła. WIEC PYTAM JAKIM PRAWEM KLECHY ZAKŁAMANE I JESZCZE BARDZIEJ ZDEMORALIZOWANE PRZEZ CELIBAT MAJĄ PRAWO WYPOWIADAĆ, SIĘ W TAKI SPOSÓB O SPORCIE UMYSŁOWYM!!!!!!!!!! w ogóle ktoś czyta ten miesięcznik??? napewno jest bardzo opiniotwórczy :D :D :D PZDR
Ocena: -1
Oceń:

detross 09.01.2017 08:33

Księża to ludzie więc również są grzeszni. Nie rozumiem krytykowania kościoła za głoszenie swojej doktryny. Różnica pomiędzy kościołem a państwem jest taka, że ta pierwsza instytucja jest dobrowolna i jak się z nią nie zgadzasz nie musisz jej słuchać.
Ocena: -1
Oceń:

detross 08.01.2017 18:51

Nie oceniaj książki po okładce. A ja szczerze mówiąc zajrzałbym do całego artykułu. Nie wiem klarownica, ale w zaprezentowanych cytatay nie widzę nic kontrowersyjnego. Hazard jest groźny i niebezpieczny i zdecydownie wielu ludziom zniszczył życie. Poker jest również grą hazardową i potrafię sobie wyobrazić ludzi uzależnionych od niego. Jeżeli artykuł nie mówi o konieczności stosowania zakazów prawnych to nie widzę w nim nic kontrowersyjnego.
Ocena: +1
Oceń:

Leonardo 08.01.2017 19:00

detross, odstaw już dzisiaj narkotyki...
Ocena: +6
Oceń:

klarownica 08.01.2017 22:31

Chodzi bardziej o to, że powyższe cytaty zestawione zostały z okładką, na której widnieje pokerzysta. W odniesieniu do uzależnień od hazardu zgadzam się jak najbardziej, jednak na okładce nie widzę gościa, który stoi przy rulecie ;)
Ocena: +1
Oceń:

CrazyMonikPL 08.01.2017 15:17

Nie klarownica,na Twój temat z pewnością nie zmienię zdania. Z przyjemnością czytam wszystkie Twoje artykuły :)
Ocena: -1
Oceń:

iza_doria 08.01.2017 14:28

Ja piórkuję, oni naprawdę za to pranie mózgu biorą 12 zł? I naprawdę przystoi katolikowi kupować takie pisma?!

Aby dodać komentarz musisz się zalogować!