888poker+_728X90
Szkoła pokera

Analiza Pawcia - Set kontra strit 2

29.02.2008 15:06 | Pawcio

Dzisiaj zajmę się analizą bardzo ciekawego rozdania nadesłanego przez jednego z czytelników PokerTexas. Na początku deep stackowego turnieju live doszło do spięcia dwóch bardzo silnych układów na flopie. Czy w takiej sytuacji istnieje dla słabszego układu jakakolwiek szansa na ucieczkę z rozdania?

Czy można spasować seta po flopie?

Turniej na żywo

Liczba graczy: 30

Wpisowe: 200+20

Stół 9 osobowy. Pierwsze rozdanie w turnieju.

Blindy 25/50

Stacki 10.000

Jestem na SB i mam QQ.

Gracz UTG ? fold

Gracz UTG+1 robi raise do 200 (gracz zupełnie mi nieznany)

Cały stół robi fold.

Robię re-raise do 925.

BB oraz UTG foldują.

UTG+1 calluje.

Flop: 10 J Q (wszystko piki)

Zagrywam za 1500 i dostaję prawie instant All in.

Najbardziej prawdopodobna ręka u przeciwnika (na jaką go obstawiam) to AK ? w tym jedna z kart w piku.

Po chwili zastanowienia decyduję się podjąć ryzyko i spróbować podwoić się (lub bardziej prawdopodobne - odpaść) i daję call.

Przeciwnik pokazuje AK off (i bez pika).

Turn i river nie polepszają mojego układu. Odpadam.

Czy mogłem rozegrać to lepiej?

Pozdrawiam,

Krzychu KSU

 

Analiza

W powyższym przykładzie doszło do interesującej sytuacji, z której na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że nie mamy ucieczki. Trafiamy najwyższego seta na flopie, jednak struktura flopa jest wyjątkowo niebezpieczna, a my mamy jeszcze bardzo dużo żetonów.

Według mojej filozofii gry w takich turniejach, w których mamy bardzo dużo żetonów, początek chcę grać bardzo ostrożnie i nie chcę angażować zbyt dużej ilości żetonów jeśli nie mam bardzo silnego układu. Dodatkowym utrudnieniem w powyższym przykładzie jest obecność w rozdaniu gracza, na którego temat nic nie wiemy, a jest to dopiero pierwsze rozdanie turnieju. Jak więc powinniśmy zagrać?

Pre flop

Nieznany nam gracz robi raise z wczesnej pozycji. Reszta graczy pasuje, my mamy bardzo silną rękę (dwie damy), jednak napotykamy na dwa problemy. Po pierwsze po flopie nie będziemy mieli pozycji , po drugie przebijał gracz, na którego temat nic nie wiemy. Ja w tej sytuacji wybrałbym wariant pasywny i tylko sprawdził. Co prawda tego typu zagranie nie daje mi żadnej podpowiedzi co do ewentualnej siły kart u mojego rywala ale jest to pierwsze rozdanie turnieju, mamy dużo żetonów, blindy są niskie, a ja nie będę miał pozycji nad rywalem w grze po flopie więc priorytetem dla mnie w tej sytuacji jest zachowanie kontroli nad wielkością puli.

Ty zdecydowałeś się przebić, co nie jest może wielkim błędem, ale mocno utrudni Tobie grę po flopie ponieważ pula wynosi już 1,925 więc będziesz zmuszony do zaryzykowania sporej ilości żetonów przeciwko graczowi, o którym nic nie wiesz.

Ponieważ przeciwnik zdecydował się sprawdzić twoje przebicie już w tej chwili powinieneś spróbować ocenić zakres jego rąk. Problemem jest fakt, że nic nie wiesz o jego grze musisz jednak spróbować przyjąć jakieś założenia. Rywal podbijał z wczesnej pozycji i sprawdził Twoje duże przebicie oznacza to, że ma na pewno jakąś silną rękę, pary pomiędzy TT-AA, oraz AK, może AQs. Pary AA i KK są mniej prawdopodobne ponieważ przeciętny gracz przebiłby z nimi ponownie. Para QQ jest u Ciebie na ręku więc szansa, że Twój rywal ma również dwie damy nie jest wielka. Pozostaje nam zatem kilka najbardziej prawdopodobnych układów TT, JJ, AK i AQ.

Flop

Na flop przychodzą bardzo niebezpieczne karty Q J T. Ty pokazujesz siłę i zagrywasz za 1,500 co jest poprawnym zagraniem. Chociaż flop jest niebezpieczny to masz bardzo silny układ i grasz za 3/4 puli.

Rywal odpowiada natychmiastowym all inem. Co teraz? Zakładając, że nie jest on absolutnym pokerowym maniakiem i biorąc pod uwagę akcję pre flop i strukturę flopa możemy całkowicie wykluczyć absolutny blef. Niestety jedna z rąk na jakie oceniliśmy naszego rywala przed flopem (AK) skompletowała mu silniejszy układ od naszego. Pozostaje pytanie czy zagrałby on tak samo trafiając układy, które bijemy czyli: seta waletów, seta dziesiątek, ewentualnie AQ, AJ z asem pikowym?

Tobie pozostaje 7,500 żetonów co jest bardzo dużym stackiem, który pozwoli Ci spokojnie prowadzić dalszą grę. Dlatego ja w powyższej sytuacji skłaniałbym się do spasowania ręki i spokojnej gry w dalszej części turnieju. Pamiętaj, że dobry gracz tym różni się od słabych, że czasami potrafi spasować wygrywający układ. Dodatkowo sam piszesz, że w końcowym efekcie oceniłeś rywala na AK, w tym momencie Twoje sprawdzenie jest już czystym gamblingiem, ponieważ dokładasz wszystkie żetony do rozdania, w którym wierzysz, że przegrywasz.

Podsumowując jest to rozdanie trudne, w którym mogłeś jednak uratować się na dwa sposoby. Albo tylko sprawdzając przed flopem co pozwoliłoby zachować niewielką pulę i ograniczyć Twoje straty. Drugim wyjściem z sytuacji było spasowanie po zagraniu all in przeciwnika. Zgadzam się, że tego typu pas jest bardzo ciężką decyzją, ale pamiętając o tym, że turnieju nie można wygrać jednym rozdaniem, można go za to w ten sposób przegrać skłaniałbym się do spasowania ręki i spokojnej gry dalej z nadal sporą ilością żetonów.

Ciekaw jestem co na temat tego rozdania sądzą czytelnicy PokerTexas? Zachęcam do dyskusji na ten temat...

Dodaj artykuł do:
Ocena:
Oceń:

Zaczynasz przygodę z pokerem?

Zastanawiasz się gdzie i jak zacząć grać, by zgarnąć najlepsze bonusy i gadżety tylko dla nowych graczy?

Zależy Ci na otrzymywaniu unikalnych na polskim rynku ofert promocyjnych oraz turniejowych?


Załóż konto na PokerStars.pl i odbierz gadżety pokerowe oraz $600 bonus na start! Sprawdź szczegóły »

Komentarze (37)

Ocena:
Oceń:

anonim 29.02.2008 16:14

Analiza tego rozdania przypomniała mi jedną rękę z Harringtona vol. 3 (jedną z pierwszych) Między Jennifer Harman – QQ i kimś tam (Zeidman?) – 98s. Flop QJT. Może ręka się troche inaczej potoczyła, ale warto poczytać.odpowiedzi na pytanie.



Ocena:
Oceń:

Bugsy_Siegel 29.02.2008 15:59

“po call raise PF”

chodzi mi oczywiście o call naszego reraise :)



Ocena:
Oceń:

Mar 29.02.2008 15:47

ok, nie doczytalem dokladnie

Rzucilem zakres TT,JJ,AsK,AsQ do pokerstove i wychodzi 71,1%-28,9% na korzyst dam, pot odds w tym momencie mamy okolo 2,5:1 wiec call nie jest wcale zlym rozwiazaniem biorac pod uwage ze double up na poczatku da nam o wiele wieksze pole manewru w dalszej czesci turnieju.



Ocena:
Oceń:

RichardPL 29.02.2008 15:34

Mar ale tutaj chodzi o analize zakresu rak przeciwnika preflop a wiec wtedy moze miec QQ :)



Ocena:
Oceń:

Pawcio 29.02.2008 15:31

@mar – Ten fragment dotyczy oceny zakresu ręki przeciwnika preflop. Więc teoretycznie flopa jeszcze nie znamy.



Ocena:
Oceń:

Bugsy_Siegel 29.02.2008 15:30

Izi fold! W turnieju nie masz możliwości crying call i reload jak na cashówce(rebuy to inna sprawa zupełnie). Twój raise PF popieram. Nie mamy, żadnej informacji o graczu, musimy ją sobie zatem kupić. Jesteśmy bez pozycji, call PF nawet przy przyjaznymi flopie nie daje nam pewności, że nie zostaniemy wyblefowani. Flop spadł najgorszy z możliwych… po call raise PF powienien włączyć się alert-przy takim flopie jest sporo układów które nas biją, a nawet jak jesteśmy lepsi to przeciwnik ma całe morze outów.



Ocena:
Oceń:

Mar 29.02.2008 15:25

“Para QQ jest u Ciebie na ręku więc szansa, że Twój rywal ma również dwie damy nie jest wielka.”



przecfiez Q jes na flopie wiec szansa na to jest dokladnie zerowa ;]



Aby dodać komentarz musisz się zalogować!

$600 PokerStars
$500 bwin
€1.000 ParadisePoker
$500 PartyPoker
$500 BetClic
€1.000 CardCasino
$400 888 Poker
€500 Unibet
$2.500 BetFair
$2.000 HeyPoker
$2.000 Poker770