Gra toczyła się już blisko 3 godziny. Ze startujących 3,000 graczy pozostało w turnieju niecałych 700. Dla mnie turniej układał się różnie najpierw przegrane rozdanie z shortstackiem: moje AK kontra KJ. Potem wygrany coinflip i szczęśliwa wygrana z QQ kontra AA. Następnie kilka nieudanych steali i ze stackiem wynoszącym 32,000 dochodzimy do interesującego rozdania.
Blindy wynoszą 750/1500, ante 150.
Kilka minut wcześniej zostałem przesadzony do nowego stolika więc o graczach niewiele wiem. Mój stack jest trochę poniżej średniej turniejowej ale nadal mam jeszcze pewną swobodę w grze.
Jestem na big blindzie i mam 5 4. Wszyscy pasują do buttona, który limpuje, to samo robi również small blind. Ja czekam. Obaj uczestniczący w rozdaniu gracze mają stacki sporo większe od mojego.
Flop: 7 5 2
Small blind czeka. W puli znajduje się 5,850 i decyduję się zagrać za 4,500. Button pasuje a small blind dokłada.
Turn to 4
Small blind ponownie czeka. Ja mam dwie pary i zastanawiam się jak to rozegrać.
To jak zagrałem podam później, a teraz przedstawię pomysły na rozegranie tego rozdania, które mi chodziły po głowie. Ciekaw jestem, które Wy uznacie za najlepsze, a może sami macie ciekawy pomysł na rozegranie tej ręki.
Turn wydaje się dla nas dobry dostajemy drugą parę. Ponieważ nie było przebicia pre flop i zupełnie nic nie wiemy o graczu na small blindzie ciężko nam ocenić go na jakąś konkretną rękę. Jego sprawdzenie na flopie sugeruje, że coś ma ale co? Top pary chyba nie ma bo na tak niebezpiecznym flopie sam przeczekał z pierwszej piłki a potem moje zagranie tylko sprawdził. Może siódemka z jakimś bardzo słabym kickerem, ale to raczej mało prawdopodobne. Druga para z mocniejszym kickerem ode mnie? Możliwe. Ale najbardziej prawdopodobne było dla mnie to, że miał jakiś draw: 8-6, 3-4 albo dwa kara to były najbardziej prawdopodobne ręce na jakie oceniłem przeciwnika. W tym momencie w puli znajduje się 14,850, ja mam jeszcze 26,000.
Pierwszy pomysł zagrać za mniej więcej 3/4 puli czyli jakieś 10,000. Wydaje mi się, że moja ręka jest nadal najsilniejsza i chcę jej chronić. Co prawda 4 na turnie skompletowała jeden z ewentualnych drawów, ale z drugiej strony nie ma powodu, żeby od razu zakładać, że rywal drawował akurat do tego układu.
Druga myśl jeśli zagram za 10,000 i rywal mnie sprawdzi to w puli na riverze będzie już blisko 35,000, a mnie zostanie 16,000. Jeśli rywal postanowi po riverze postawić mnie na allinie i zagra za 16,000 będę musiał samemu dorzucić 16,000 do puli 51,000. Oznacza to, że dostanę bardzo dobre oddsy jak na siłę mojej ręki i będzie mi naprawdę ciężko spasować. Może więc na najlepiej będzie zagrać od razu allin, żeby zgarnąć już w tej chwili pulę i wygonić drawującego (w mojej opinii) rywala.
Trzeci pomysł - być może czekanie rywala oznacza jakąś pułapkę i lepiej przeczekać i zachować jeszcze nie tak dużą pulę i mieć większe pole manewru na ewentualny pas na riverze. Czy to jednak nie byłaby zbyt pasywna gra?
Ciekaw jestem jak Wy byście rozegrali to rozdanie na turnie?
Dalsza część rozdania
Zdecydowałem się zagrać allin, przeciwnik szybko sprawdził i pokazał 8-6. Na turn spadła nic nie zmieniająca dwójka i zakończyłem udział w turnieju. Powiem szczerze, że ta sytuacja sprawia mi sporo problemu i nadal nie jestem pewny jakie zagranie na turnie byłoby najlepsze.
• Zastanawiasz się gdzie i jak zacząć grać, by zgarnąć najlepsze bonusy i gadżety tylko dla nowych graczy?
• Zależy Ci na otrzymywaniu unikalnych na polskim rynku ofert promocyjnych oraz turniejowych?
Aby dodać komentarz musisz się zalogować!
Komentarze (28)
Slonecki 18.04.2010 22:06
Dużo graczy gra, stosując takie pułapki. Sprawdził głupio przed flopem. Czekał po flopie, jednak dołożył gdy ty przebiłeś. Zagranie na turnie czyli jego check był banalny do odgadnięcia. Po prostu chciał dać do zrozumienia, że nadal nic nie ma, mając nadzieję że ty go przyciśniesz a on zagra raise i wtedy konieczny był fold. Zagranie ALL IN nie było najlepszym rozwiązaniem. Mogłeś zagrać 3xBB, jeśli by przebił spasowałbyś
Cinek44 21.08.2009 16:45
Tak naprawdę mógł mieć wszystko ale jakby sobie sam nie dałeś szansy, check albo minimalny bet, raise to fold. Wtedy byś miał więcej wskazówek co może mieć twój przeciwnik
Bugsy_Siegel 16.04.2008 18:12
całkowicie zgadzam się z vdr jest za duży zakres rąk który nas bije, a de facto sprawdzi nas tylko lepsza ręka ewentualnie monster draw. Nawet jeśli odpuścisz pulę to wciąż masz na 6 okrążeń koła, nie jest to może luksus ale stack pozwalający jeszcze na walkę.
vdr 15.04.2008 11:42
Moim skromnym zdaniem easy fold … po co pchac sie w przepychanki z dwiema slabymi parami na takim boardzie i to w momencie, kiedy villian jest SB i moze miec praktycznie wszystko poczawszy od A-3, przez 8-6, 7-5, 3-6, A-7, A-6, dowolne s00ted itp itd etc. Swobodnie moze miec wyzsze dwie pary, monster draw albo juz gotowego strita i slowplayowac go wiedzac, ze prawdodpobonie my tez nic nie mamy bedac na BB i nie podbijajac preflop.
anonim 11.04.2008 15:19
“sytuacja sprawia mi sporo problemu i nadal nie jestem pewny jakie zagranie na turnie byłoby najlepsze.” Musialbys drzewko z wartosciami EV i scenariuszami rozrysowac, spora robota na tym etapie, bo by trzeba tez robic rozgalezienia na zachowania przeciwnika, rowniez zachowania na riverze przy galeziach bez allina na turnie… brrr ;)
anonim 11.04.2008 14:21
to czy bym poczekał zależy od tego czy wogóle przy tej puli jestem w stanie zrzucić ten ukłąd na riverze po wejściu scary karty w postaci powiedzmy kara, bo jesli itak nie mam zamiaru odpuszczać tej licytacji to napewno allin na turn, jeśli nie to check call na river
anonim 11.04.2008 13:58
zgadzam się z m1c!!
anonim 11.04.2008 13:43
Nie trzymaj nas w niepewnosci – daj follow up!
Pawcio 11.04.2008 12:08
Dzięki bardzo :)
anonim 11.04.2008 12:04
Pawcio przy okazji wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!